torsdag 15. august 2013

Rilletrøje ★

Oij, her har det vært stille en stund!Det kan nok ha noe med at vi har fått en ny sjef i hus og jeg prøver å nyte hvert et sekund sammen med min blide solstråle. Men jeg er innom dere fantastiske bloggere i ny og ne og prøver å legge spor igjen :)

I forrige innlegg hvor jeg skrev om prinsessa som var kommet til verden fikk jeg mange gratulasjoner, det setter jeg stor pris på og vil si tusen hjertelig takk til dere alle, jeg ble rørt langt inn i hjerterota av så mange fine gratulasjoner 

Før prinsessen kom til verden strikket jeg denne jakken. Jeg drømmer om å strikke den en gang til :) Først må jeg bare strikke alt annet på listen.. Sukk.. For tiden holder jeg på med en del store prosjekter som tar tid.




 



 


Oppskriften er fra heftet Babystrik på pinde 3
Str: 6 mnd 
Garn: Holst garn supersoft
Pinner: 2,5 mm & 3 mm

Jakken strikkes i riller som navnet tilsier = minimalt med vrangstrikk, deilig! Den strikkes ovenfra og ned noe som vil si lite montering og siden man så og si bare strikker rette masker er det behagelig strikk, men samtidig skjer det litt i begynnelsen når man skal raglan øke. Absolutt en oppskrift å anbefale!

Brukte pinne 3,5 for å felle av både armer og bol siden jeg har en tendens til å felle litt fast av.

Jeg tror sannelig jeg har fått meg et nytt yndlingsgarn!Plaggene blir så lette og luftige!Og når det blir skylt opp med milo blir de myke og gode ♥

Håper dere alle har hatt en super sommer og koset dere masse! :) Bloggen har hatt seg en laaang ferie, men nå MÅ jeg skjerpe meg!!Gleder meg til å vise dere et annet stort prosjekt jeg har holdt på med i sommer :)

Klem Jeanette 

7 kommentarer:

  1. Kjempefin jakke:-) Riller er altså bare så enkelt og fint! Jeg er veldig enig angående garnet! Et ekstra pluss er jo at det holder seg veldig fint og blir mykere i bruk. Lurer forresten på om de fortsatt bruker mye spinnolje i det? Har ikke kjøpt det siden jeg var gravid med yngstegutten min og fikk helt stygga på den lukta:-P

    Skjønner forresten godt at det ikke blir mye tid til blogging med en ny sjef i huset. Tid for blogging kommer det mer av etterhvert:-)

    SvarSlett
  2. Kjempe søt jakke :) Har et par nøster i det garnet som jeg ruger litt på, men kanskje påtide å bruke de ;)

    SvarSlett
  3. Flott jakke! Deilig med plagg som er lette og luftige. Har denne på strikkelisten min jeg også :)

    SvarSlett
  4. Så koselig å se noe fra deg igjen ;) Rillejakken var kjempefin! Jeg feller også litt stramt av, men jeg har begynt å bruke Elizabeth Zimmermann sin "sewn bind off"-metode. Søk det på Youtube, det er en skikkelig enkel og god fellemetode, som gir elastisk og fin kant :)
    Holstgarnet har jeg ikke prøvd (enda), men det høres jo veldig bra ut :)
    Kos deg masse med den nye sjefen i huset :) Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefin jakke! Har strikket denne selv, og vurderer å strikke en ny en snart :)

    SvarSlett
  6. Nydelig jakke! Jeg har ikke prøvd garn fra Holst før, men tror jeg må legge inn en bestilling snart:)

    SvarSlett
  7. Søt jakke, nydelig farge.

    Disse nye sjefene har det med å kreve mye av vår oppmerksomhet -ikke alltid like lett å få tid til alt den andre vi gjerne skulle ha gjort i tillegg! Men så er det viktig å kose seg i babytiden også, den varer jo ikke så lenge.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...